Raumenų skausmas

Spausdinti Spausdinti | Produktai
August 29, 2012

 

Kas tai?

Kas jį sukelia?

Raumenų skausmo rūšys

Profilaktika

Kaip jį palengvinti?

 

 

Kas tai?

Raumenų skausmas – tai dažnai pasitaikantis daugiau nei vieno raumens ir minkštųjų audinių, supančių raumenis, skausmas. Jis gali apimti ir prie raumenų esančius jungiamuosius audinius: raiščius, sausgysles ir fascijas (siauras sausgyslių juostas). Dažniausiai skausmas jaučiamas nugaros, kaklo ir pečių srityje. Kartkartėmis gali kankinti galvos skausmai, susiję su raumenų įtampa ir jautrumu.

Į viršų

 

Kas jį sukelia?

 

Piešinys: sausgyslė, raištis, fascija

Raumenų skausmus dažniausiai sukelia didelis krūvis, įtampa arba dėl traumų atsiradęs raumenų patempimas, sumušimas ar įtrūkimas. Skausmas apima konkrečius raumenis vienoje srityje, jis prasideda apkrovimo metu ar iškart po jo. Paprastai aišku, kokia veikla sukelia raumenų skausmą.

Raumenų skausmai pasireiškia kaip bendro organizmo susirgimo požymis, pavyzdžiui, esant įvairiausioms virusinėms infekcijoms (įskaitant gripą) ir dėl nepilnaverčio maitinimosi, kuris veikia viso organizmo jungiamuosius audinius.

Dažniausios raumenų skausmo priežastys:

 

  • įtampa arba stresas;
  • per didelė įtampa: per daug intensyvus, dažnas ar netinkamas raumenų naudojimas;
  • sumušimas arba trauma;
  • neteisinga laikysena;
  • vaistų vartojimas;
  • infekcijos ar uždegimai;
  • autoimuninės ir reumatinės ligos.

 

Į viršų

 

Raumenų skausmo rūšys

Sužeidimas arba trauma:

Patemptų raumenų skausmą gali sukelti injekcija į raumenį, fizinė veikla ar rimtos raumenų traumos. Trauminių raumenų pažeidimų atveju skausmas atsiranda nedelsiant ar pamažu. Dėl fizinės veiklos atsiradęs skausmas juntamas krūvio metu ir stiprėja nemažėjant krūviui. Paprastai jis išnyksta pailsėjus, tačiau jautrumas gali išlikti.

Dėl traumų ar sužalojimų atsiradusio raumenų skausmo priežastis gali būti raiščių ir sausgyslių sužalojimas. Pažeidimai būna įvairūs: nuo mikroskopinio pažeidimo iki pilno įplyšimo.

Raumenų skausmo sindromas:

Jis pasireiškia kaipvietinis raumenų ir minkštųjų audinių skausmas su susitraukusiomis raumenų skaidulomis arba labai skausmingais „trigerio taškais“. Skausmas paprastai yra neaštrus, maudžiantis ir ilgalaikis. Šių trigerio taškų susidarymą per žmogaus gyvenimą skatina raumenų traumos, fizinė perkrova, pervargimas ir kiti netiesioginiai veiksniai: artritas, laikysena, skeleto asimetrija, vidaus organų ligos ir emociniai veiksniai.

Raumenų spazmai:

Skausmingas ir nevalingas raumenų susitraukimas, dažniausia juntamas kojose ir patiriamas daugelio žmonių. Raumenų spazmus sukelia fizinė perkrova, žema aplinkos temperatūra ir nervingumas.

Paprastai raumenų spazmai kartojasi, jie atsiranda ir vėl praeina, be to, jie gali būti rimti tam tikrų ligų arba centrinės nervų sistemos veiklos ligų simptomai. Raumenų spazmai ir sustingimas yra skirtingos būklės, paprastai jie yra lėtesni. Spazmas yra refleksinis raumenų, kurie supa pažeistą arba apimtą uždegimo struktūrą, susitraukimas, paprastai sukeliantis sustingimą arba diskomfortą tada, kai raumuo juda.

Į viršų

 

Profilaktika

Norint išvengti raumenų skausmų ar traumų, reikia kuo dažniau sportuoti. Fizinį krūvį po trumpo apšilimo reikia didinti pamažu, žingsnis po žingsnio. Fiziškai dirbant arba treniruojantis nereikia atlikti staigių ir greitų judesių. Taip pat reikia vengti greitų temperatūros pokyčių, greito atvėsimo ir skersvėjų.

Jei raumenys vis labiau silpsta arba greit nuvargsta, jei pasikeitė balsas arba sunku atsimerkti, pasitarkite su gydytoju.

Į viršų

 

Kaip jį palengvinti?

Raumenų skausmas geriausiai išgydomas per pirmąsias 48–72 valandas šiomis priemonėmis:

  • Poilsis – jokio fizinio krūvio 48–72 valandas.
  • Ledas – kas 2–3 valandas ant skaudamos vietos uždėkite ledo ir palaikykite 10 minučių.
  • Kompresas – pabrinkusiai vietai apjuosti naudokite tvirtą audeklą arba elastinį tvarstį.
  • Pakėlimas – pažeistą kūno dalį laikykite pakeltą, kad atslūgtų tinimas.
  • Geliai arba pleistrai nuo skausmo
  • Tepalai, mažinantys melynes ir hematomas(tepalai su heparinu)
  • Vaitai nuo skausmo (ibuprofenas arba diklofenakas)

Jei skausmas greitai nepraeina, išbandykite fizioterapiją arba masažą.

Norėdami išvengti audinių pažeidimų prieš šildymo terapiją ir prieš fizinį judėjimą, pasitarkite su fizioterapeutu ar gydytoju.